Inspiracją do opracowania innowacji „Glogster na lekcji matematyki” była chęć kreatywnego pracowania z uczniami, a przy okazji zaskoczenia ich, zaciekawienia tematem oraz uczenia ich nowoczesnych sposobów uczenia się. Zaprezentowanie materiałów w postaci glogstera, czyli interaktywnego plakatu ma bardziej zmotywować ucznia do nauki. Częściej sięgnie po narzędzie wykorzystujące komputer, internet. Wprowadzenie innowacji zostało poprzedzone diagnozą – wykorzystanie glogstera na lekcji powtórzeniowej w klasie VIII. Glogsterjest wykorzystany na lekcjach geometrii. Ma służyć usystematyzowaniu wiadomości i wyćwiczeniu umiejętności z zakresu stereometrii: graniastosłupy i ostrosłupy w klasach ósmych oraz planimetrii w klasach piątych i szóstych. Na glogsterze są umieszczone zarówno treści teoretyczne dotyczące figur i brył, jaki ćwiczenia interaktywne umożliwiające sprawdzenie opanowanych wiadomości. Plakat zawierarównież odniesienia do wykorzystania wiadomości w życiu codziennym.