SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU "AKTYWNA TABLICA"
Zadania zrealizowane w ramach projektu „Aktywna Tablica”:
Zakupione w ramach projektu pomoce dydaktyczne wykorzystywane są na bieżąco na zajęciach z uczniami w wymiarze co najmniej 5 godzin tygodniowo.
We współpracy ze Szkołą Podstawową w Błądzimiu utworzyliśmy Międzyszkolną Sieć Współpracy. W ramach współpracy przeprowadzona między innymi została lekcja pokazowa z informatyki w klasie 2. Lekcja została nagrana przez nauczyciela prowadzącego i przekazana drogą elektroniczną oraz umieszczona na platformie PADLET razem z innymi materiałami.
Współpraca międzyszkolna zakładała również udział w szkoleniach dotyczących TIK z uwagi na trudną wtedy, ze względów pandemicznych sytuację, zdecydowaliśmy się korzystać ze szkoleń dostępnych w internecie w formie online.
Stworzona została wspólna przestrzeń, w której udostępnialiśmy scenariusze zajęć, linki do szkoleń i interesujące zagadnienia związane z TIK. Przestrzeń taką utworzyliśmy na wspomnianej już platformie PADLET. Link do zasobów:
Ostatnim punktem do realizacji były spotkania konsultacyjne. Wszystkie 3 spotkania ze względu na wspomnianą sytuację zostały ograniczone do kontaktu online za pomocą maila lub aplikacji TEAMS.
UDZIAŁ W PROJEKCIE "AKTYWNA TABLICA"
W 2021 r. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Lnianie wystąpiła z wnioskiem o wsparcie w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.
Otrzymaliśmy wsparcie finansowe w wysokości 43.750 zł .
Za otrzymane środki finansowe zakupimy wybrane pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii wraz z laptopem zostaną zastosowane do diagnozy, terapii i kształcenia uczniów ze SPE, co pozwoli im korzystać z możliwości z zastosowania TIK w edukacji. Pomoce zaspokajają potrzeby wszystkich 5 grup terapii, laptop jest niezbędny do ich działania.
Zakupione pomoce wesprą szkołę w procesie kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Pomoce multimedialne będą wykorzystane w pracy stacjonarnej oraz zdalnej, hybrydowej, na zajęciach indywidualnych i grupowych. Wykorzystanie w szkole na zajęciach nowoczesnych programów terapeutycznych zapewni uczniom wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb. Wykorzystanie multimedialnych programów zwiększy zaangażowanie dzieci w proces uczenia się i pomoże osiągnąć zakładane cele. Umożliwi to wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z niepełnosprawnościami i trudnościami w nauce oraz przygotowanie ich do funkcjonowania w społeczeństwie.
W ramach otrzymanego wsparcia szkoła zobowiązana jest do:
1) uczestniczeniu przez 5 nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:
2) uczestniczenia jednego nauczyciela, w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
3) wyznaczenia szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły i nauczycieli
w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;
5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę, sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4
oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkole na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
5) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu, o których mowa w § 20
86-141 Lniano
Szkolna 13