Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Resetowanie ustawień
Reset

Aktywna tablica

Aktywna tablica

SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU "AKTYWNA TABLICA"

Zadania zrealizowane w ramach projektu „Aktywna Tablica”:

Zakupione w ramach projektu pomoce dydaktyczne wykorzystywane są na bieżąco na zajęciach z uczniami w wymiarze co najmniej 5 godzin tygodniowo.

We współpracy ze Szkołą Podstawową w Błądzimiu utworzyliśmy Międzyszkolną Sieć Współpracy. W ramach współpracy przeprowadzona między innymi została lekcja pokazowa z informatyki w klasie 2. Lekcja została nagrana przez nauczyciela prowadzącego i przekazana drogą elektroniczną oraz umieszczona na platformie PADLET razem z innymi materiałami.

Współpraca międzyszkolna zakładała również udział w szkoleniach dotyczących TIK z uwagi na trudną wtedy, ze względów pandemicznych sytuację, zdecydowaliśmy się korzystać ze szkoleń dostępnych w internecie w formie online.

Stworzona została wspólna przestrzeń, w której udostępnialiśmy scenariusze zajęć, linki do szkoleń i interesujące zagadnienia związane z TIK. Przestrzeń taką utworzyliśmy na wspomnianej już platformie PADLET. Link do zasobów: 

Utworzony za pomocą aplikacji Padlet

Ostatnim punktem do realizacji były spotkania konsultacyjne. Wszystkie 3 spotkania ze względu na wspomnianą sytuację zostały ograniczone do kontaktu online za pomocą maila lub aplikacji TEAMS.

 

UDZIAŁ W PROJEKCIE "AKTYWNA TABLICA"

W 2021 r. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Lnianie wystąpiła  z wnioskiem o wsparcie  w ramach Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”.

Otrzymaliśmy wsparcie finansowe  w wysokości 43.750 zł .

Za otrzymane środki finansowe zakupimy  wybrane pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii wraz z laptopem zostaną zastosowane do diagnozy, terapii i kształcenia uczniów ze SPE, co pozwoli im korzystać z możliwości z zastosowania TIK w edukacji. Pomoce zaspokajają potrzeby wszystkich 5 grup terapii, laptop jest niezbędny do ich działania.

Zakupione pomoce wesprą szkołę w procesie kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Pomoce multimedialne będą wykorzystane w pracy stacjonarnej oraz zdalnej, hybrydowej, na zajęciach indywidualnych i grupowych. Wykorzystanie w szkole na zajęciach nowoczesnych programów terapeutycznych zapewni uczniom wysoką jakość kształcenia, adekwatną do indywidualnych potrzeb. Wykorzystanie multimedialnych programów zwiększy zaangażowanie dzieci w proces uczenia się i pomoże osiągnąć zakładane cele. Umożliwi to wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z niepełnosprawnościami i trudnościami w nauce oraz przygotowanie ich do funkcjonowania w społeczeństwie.

 

W ramach otrzymanego wsparcia szkoła zobowiązana jest do:

1) uczestniczeniu przez 5  nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu:

2)  uczestniczenia  jednego nauczyciela,  w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:

  1. a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
  2. b) zorganizowaniu w szkole , w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
  3. c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;

3) wyznaczenia szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole  oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły  i nauczycieli
w zorganizowaniu pracy szkoły  z wykorzystaniem TIK;

4) wykorzystywaniu TIK na zajęciach edukacyjnych prowadzonych w każdym oddziale szkoły biorącej udział  w Programie, w wymiarze co najmniej 5 godzin zajęć edukacyjnych średnio w każdym tygodniu nauki w każdym roku szkolnym realizacji Programu począwszy od dnia zainstalowania i uruchomienia pomocy dydaktycznych;

5) przedstawieniu organowi prowadzącemu szkołę, sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4
oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkole na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania  i uczniów w proces uczenia się,

  1. b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
  2. c) ocenę stopnia realizacji przez szkołę zadań wynikających z udziału w Programie;

5) wypełnianiu ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu, o których mowa w § 20

Data dodania: 2021-11-06 16:58:14
Data edycji: 2023-02-02 21:07:00
Ilość wyświetleń: 220

Projekty

Projekty realizowane w naszej szkole
Więcej informacji

Dzwonki

Rozkład dzwonków w Szkole Podstawowej w Lnianie
Więcej informacji

Konkursy

Patron

NASZ PRZEWODNIK - JAN PAWEŁ II
Więcej informacji
Bądź z nami
aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej